Koristne informacije ob nakupu nepremičnin na Hrvaškem

Ali državljani EU lahko kupujejo in vlagajo v nepremičnine v Republiki Hrvaški?
Državljani EU lahko prosto kupujejo nepremičnine na Hrvaškem (stavbna zemljišča, stanovanja, hiše, vile, hotele...), z izjemo kmetijskih zemljišč in nepremičnin, ki so v okviru nacionalnih parkov in naravnih rezervatov in drugih zaščitenih nepremičnin.

Ali državljani, ki niso državljani EU in ruski državljani lahko kupujejo nepremičnine?
Državljani, ki niso državljani EU in ruski državljani lahko kupijo nepremičnino na Hrvaškem na podlagi vzajemnosti. To pomeni, da lahko pridobijo nepremičnino pod enakimi pogoji kot hrvaški državljani v njihovi državi.
Za večino državljanov gre za običajen postopek: ali jih se kupuje brez kakršnihkoli ovir ali z dovoljenjem Ministrstva za pravosodje v Republiki Hrvaški.

Kolikšni so stroški pri nakupu in pri prodaji nepremičnin na Hrvaškem?
Pri nakupu kupec plača dogovorjeno kupoprodajno ceno in dodatne stroške, ki so naslednji:
- Agencijska provizija, ki načeloma znaša 3% + DDV.
- Odvetniški in notarski stroški v zvezi s sestavo pogodbe, ki znašajo 1% + DDV,
Pri prodaji nepremičnine prodajalec na dogovorjeno ceno plača le strošek agencijske provizije, ki načelomaznaša 3% + DDV, oz. v skladu z dogovorom.

Kakšen je proces nakupa nepremičnine na Hrvaškem?
Potem, ko se kupec odloči za nakup nepremičnine, se pripravi pogodba ali predpogodba, kjer se določijo vsi kupoprodajni pogoji (ime kupca, ime prodajalca, vrsta nepremičnine, ki se kupuje, cena, način plačila...).
Ko je vse dogovorjeno, se sklene Glavna pogodba, ki se overi pri notarju. Kupec ne overja svoj podpis, ampak se le podpisuje na Glavno kupoprodajno pogodbo, prodajalec pa mora overiti svoj podpis.
Takšna overjena pogodba se pošlje Zemljiškoknjižnem oddelku na vpis lastninske pravice.

Kako dolgo traja vpis v Zemljiške knjige?
Če je vsa dokumentacija v redu, vpis v Zemljiške knjige lahko traja samo 2-3 dni, v praksi pa to traja približno 7 delovnih dni.

Koliko davka moram plačati za stanovanje v približni velikosti 50 m2?
Nepremičninski davek je približno 120 evrov/letno.

Če bi želel kupiti stanovanje bi se rad prepričal, da pred mojim stanovanjem ne bo zgrajena neka sodobna stavba, kar bi zmanjšalo vrednost moje nepremičnine?
Ko se izdela ponudba, se lahko vsa dokumentacija v zvezi z nepremičnino  pošlje vašemu odvetniku, ki vam lahko razloži vse podatke, ki se nanašajo na nepremičnino in morebitni nepremičninski razvoj v prihodnosti in napoveduje vrednost vaše nepremičnine.

Ali se lahko premislim tudi po plačanem depozitu v višini 10% od nakupne cene?
V primeru, če se premislite boste izgubili depozit, ki ste ga plačali. V nekaterih primerih, zlasti pri novogradnjah, je možno, da vam pred nakupom pošljemo pogodbo, da jo predhodno preberete.

Ali je mogoče izvedeti, ali se morajo izvesti še kakšna dela v stanovanju, preden se plača depozit?
Da. Izvedenec vam lahko podrobno pojasni,če obstajajo dela, ki so morebitno kratkoročno in dolgoročno potrebna.

V primeru nakupa nepremičnine v gradnji, kakšno imam garancijo, da bo stavba pravilno zgrajena?
Izvajalec mora zagotoviti 2-letno garancijo za inštalacije (vodovodne in električne inštalacije) in 10-letno garancijo za stabilnost stavbe, streho in fasado.

Na koga se lahko obrnem za nadzor stanovanja, ko nisem v Istri?
Nudimo storitve upravljanja s stanovanji, kar vključuje tudi registracijo stanovanja pri pristojnem mestnem svetu, priključitev priključkov, mesečni pregled hiše, dvig pošte in morebitno plačevanje računov.

Ali ponujate storitev najema oz. ali nam lahko priporočite zanesljiva podjetja?
Da, sodelujemo s specializiranimi partnerji, ki se ukvarjajo z najemi. Lahko vam tudi pomagamo, da stopite v stik z njimi.